Meidän vuosi 2018




Vuodesta 2018 ei musta oo mitään muuta mainittavaa, kuin ''Oliver''.
Lapsen syntymä, varsinkin esikoisen syntymä mullistaa elämän kokonaisvaltaisesti.
Kaikki muuttuu.
Arvot, asioiden tärkeysjärjestykset, mieli...
ihan kaikki.








Tää vuosi on ehdottomasti ollut mun elämän parasta aikaa, mutta samalla myös raskainta.
Kun joku on niin rakas, ettei edes mitkään sanat riitä sitä rakkautta kuvaamaan, tuo se mukanaan myös huolen.







Yksi vaikeimmista asioista, joita tänä vuonna jouduimme tekemään, oli Oliverin vienti huulen korjausleikkaukseen.
Oliver oli silloin vasta vajaa neljä kuukautta.
Vaikka siitä selvittiinkin todella hienosti, on päällimmäisenä siitä jäänyt mieleen sen asian raskaus.
Oli ihan hirveää jättää niin pieni, kuin Oliver oli, yksin leikkauspöydälle nukutettuna.
Leikkauksen jälkeen taas oli kamalaa nähdä oma lapsi, niin avuttomana, kipeänä ja turvonneena.
Samaan aikaan oli kuitenkin hienoa huomata, kuinka niin pieni on niin urhea ja kykeneväinen sopeutumaan tilanteeseen ja olemaan iloinen ja nauravainen käsien sitomisesta ja käsilastoista huolimatta.
Siitä jokainen aikuinen saisi ottaa mallia.







Tänä vuonna sain myös olla osana jotain suurempaa ja levittämässä tietoutta huulihalkiosta
Ylen tekemän netti-, radio- ja kansallisen uutislähetyksen voimin.
Myös meidän kotikunnan paikallislehti teki meistä jutun lehteen.
On ollut todella mieletöntä päästä jakamaan tärkeää asiaa eteenpäin ja kokemuksena nämä tietysti oli myös upeita, jotka muistaa vielä pitkään.


Tästä vuodesta mieleen nousee myös kiitollisuus.
Oon äärimmäisen kiitollinen Oliverista, mun perheestä, ystävistä, Jykestä.
Oon kiitollinen kaikille lääkäreille ja kirurgeille, jotka Oliveria silloin sairaalassa hoiti.
Oon kiitollinen myös jokaisesta yhteistyö -kumppanista, joiden kanssa olen saanut mahdollisuuden järjestää arvontoja teitä varten.
Oon kiitollinen myös teistä jokaisesta.
On ollut ihanaa jakaa meidän ilot ja surut teidän kanssa.
Ja tietysti oon kiitollinen kaikesta siitä tuesta, mitä te meille ootte antaneet.





Tää vuosi on ollut täynnä rakkautta, epäonnistumisia, onnistumisia, ihania muistoja, iloa, naurua, surua, huolta, uuden oppimista, sekä kasvamista vanhemmuuteen ja aikuisuuteen.
Kaiken kaikkiaan tää vuosi oli paljon enemmän kuin vain hyvä.
Vuosi 2019, edeltäjäsi on todella kova vastus!












Aivan mahtavaa tulevaa uutta vuotta 2019!


-Miia

Ei kommentteja