Pieniä tekoja





Mun piti aluksi kirjottaa teille ihan jostain muusta aiheesta, mutta se jääkin nyt myöhemmäksi, sillä eilen tapahtui jotain, josta haluan puhua.


Kävin hakemassa postista paketin, joka oli kooltansa iso.
Autolle päästyä eräs nainen riensi mun apuun avaamaan auton peräkontin, sillä yksikseni sen avaaminen olisi ollut hankalaa.
Tää teko vei sen naisen elämästä 10 sekuntia ja se teki mut todella iloiseksi ja kiitolliseksi.




Nykyään ihmiset on aina niin kiireisiä, etteivät kerkeä pitämään edes ovea hetken aikaa auki, kun he näkevät jonkun tulevan esimerkiksi lastenvaunujen kanssa.
Mä voin ainakin laskea yhdellä kädellä ne kerrat, kun joku on pitänyt mulle ovea auki, jotta pääsisin rattaiden kanssa helpommin sisään tai ulos kaupasta.
Totta kai jokaisella on joskus kiire, eikä aina pysty tai tarvitse pyhimyksen tavoin olla auttamassa, mutta niin kova kiire ei aina voi olla.
Harvoin sun elämän kiireet on kiinni muutamista sekunneista, ettetkö voisi auttaa jotakin vaikka sen ison laatikon kanssa, jonka hän on hakenut postissa.
Tässä kyseisessä asiassa on mullakin harjoittelemista.
Mulla on yleensä aina ''ihan kamala kiire'' joka paikkaan.


Mutta eilinen sai mut pohtimaan tätä asiaa, kuinka ihan pienillä teoilla voi olla niin paljon merkitystä.
Kuinka pelkästään pienien hyvien tekojen avulla maailma olisi taas vähän parempi paikka elää meille kaikille.
Ei niiden tekojen tarvitse aina olla isoja ja maailmaa mullistavia.
Monesti ne pienet asiat on osa jotain suurempaa.
Ihanaa perjantaita rakkaat!


-Miia

Ei kommentteja